لیست اختراعات پويا غلامي قاراب
اين اختراع در رمينه مكانيك خودرو و در مجموعه آرايش ساختار و پيكربندي موتورهاي احتراق داخلي قابل گروهبندي ميباشد. مشكل اصلي در موتورهاي سيلندر-پيستوني كنوني مقيد شدن راستاي حركت پيستون به حركت در داخل جعبه سيلندر و وجود گژنپين ميباشد كه باعث تجزيه نيروي انديكه حاصل از فشار احتراقي به دو مؤلفه در راستاي شاتون و عمود بر اين راستا ميشود. نيروي جانبي وارد بر سيلندر باعث ضربه زدن به سيلندر شده و به جاي توليد نيروي مؤثر پيشرانش موجب استهلاك قطعات ميشود. راه حل ارائه شده لولا كردن سيلندر يا مجموعه سيلندرها به يك محور فوقاني است. به طوريكه پيستون حركت آونگي در داخل سيلندر داشته و همراستا با شاتون باشد بدين ترتيب فقط يك مؤلفه نيروي عمودي ايجاد شود. سامانه طراحي شده با هواي متراكم ايجاد شده با كمپرسور كار ميكند و مجهز به سيستم ثبت تعداد دور موتور در دو حالت قرار گيري سيلندر در وضعيت ثابت ماندن سيلندر يا جك پنوماتيكي (حالت قديمي) و وضعيت لولا شدن سيلندر ميباشد كه از طريق سنسور تشخيص نقطه مرگ بالا انجام ميگيرد. آرايش موتور پيشنهادي در تمام موتورهاي احتراق داخلي بخصوص موتور ديزل و موتور بنزيني (با كمي تغييرات در سيستم جرقهزني) قابل پيادهسازي است.
موارد یافت شده: 1